Son İletiler

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: fahri yetiş 12 Ocak 2024, 21:19:30 »
İş sahibi Resmi Kurum olduğu için,VSD lerde ( paha-
lı ve henüz kesin kabulü yapılmamış ) sorun olabilir
diye,standart dışı müdahale taraftarı değil.ABB de konuya yan çizdiği için,durum,şimdilik askıya alınmış
durumda.Tlf.görüşmesinde,EMC filtre vidasının sö -
külmesi tavsiyesini,yazılı olarak teyit etmediler.ABB
nin,müşteri ilişkileri hakkında,çok şikayetler olduğu -
nu biliyorum.Sanıyorum,Türkiye ekibinde bir yetersiz-
lik olsa gerektir.VSD ekranında 46 Hz rakamı var.Bu
konuya yardımcı olabilirmi bilmiyorum.Motor 7,5 kw .
İngilizde klavuz 376 sayfa,Türkçe 40 sayfa.Bize ver-
dikleri değerde bu. :-\
22
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: kocamanusta 12 Ocak 2024, 20:03:26 »
Fahri bey sürücü çıkışındaki motor kabloları boşa alıp KAKR'yi tutturma denenmiş miydi? bi de abb danışmanın da tavsiye ettiği gibi KAKR, bi kontaktör, şalter veya otomatik sigortayla by pass edilip denenebilir. sonuçta elimizde artık akım büyüklüğü, frekans aralığı ve sürekliliği hakkında bi veri yok. mesela otomatik sigorta kapatıldıktan sonra KAKR tutturulmaya çalışılabilir. en azından açmanın geçici rejimden kaynaklanıp kaynaklanmadığı konusunda bi fikrimiz olur.
23
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: fahri yetiş 12 Ocak 2024, 14:02:40 »
Bilginin fazlası olmazmış. :)
24
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: kocamanusta 10 Ocak 2024, 18:58:09 »
rica ederim.
25
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: fahri yetiş 10 Ocak 2024, 17:59:35 »
Teşekkürler.Sorduğumu buldum.Sizin sch.yönlendir-
me sayfasında imiş.Sorum,ekteki bilgi idi.
26
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: kocamanusta 10 Ocak 2024, 15:38:18 »
sizin yayınladığınız bi dokümandı.
sayfa 76.
27
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: fahri yetiş 10 Ocak 2024, 11:57:22 »
Teşekkürler.1. fotoğraftaki alıntı yapılan kaynağın ta-
mamını yüklemeniz mümkünmü ?
28
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: kocamanusta 10 Ocak 2024, 00:27:06 »
Sn.kocamanusta.Benim yönümden,konu maalesef
çok netleşmedi.Benim,ABB ile B tipi konumu hatırlı-
yorsunuz.Aynı konuda,Mert beyin öneri çözümü ekte.
Oradan görüleceği üzere,Doepkenin önerisi 300 mA
ve Selektif tip.300 mA konusunu bir kenara bıraktığı-
mızı ! düşünürsek,Selektifin , neyi / nasıl / niçin çöze-
ceğini merak ediyorum.Hatırlarsanız,ABB uzmanının-
da birsürü ,anlaşılması zor endileleri vardı.Benim şahsi görüşüm,VSD konusunda B imiş,B+ imiş,BFq
imiş hiçbir seçim işine bulaşmamak.



Fahri bey üçüncü maddeden anladığım devrenizde 30 mA KAKR kullanma zorunluluğunuz yok.

doepke'nin RCD seçim tablosunu ek'e bırakıyorum incelemenizi rica ediyorum. bahsettiğiniz SK serisi B tip 300 mA selektif tip KAKR'ler farklı senaryolar veya özel durumlar için kullanılabilir. muhtemelen siz 300 mA açma eşiği ve zaman gecikmesiyle insan hayatını nasıl koruyacağız diyeceksiniz. sanırım sorunuzun cevabı alttaki işaretli metinde. 32 A altındaki sabit yüklerde için de ilk fotodaki üçüncü maddeyi tekrar hatırlatmak isterim.




300 mA selektif tip KAKR kullanımı için farklı senaryo ve özel durumlardan bahsetmiştim. schneider'in bu tür uygulamalara örnek olabilecek bi devre tasarımını aşağıya bırakıyorum. devrede B si tip 300 mA selektif KAKR kullanılmış. çok sayıda VFD'nin yanında motor kablo uzunluklarına dikkatinizi çekmek isterim. bu tür çoklu VFD'nin kullanıldığı bi devrede geçici rejimden veya total kaçak akımdan dolayı 30 mA KAKR hiç tutmayabilir.

https://www.se.com/au/en/faqs/FAQ000184975/




aşağıdaki devre tasarımı da sanırım sizin panonuza benzer:




not: ilk fırsatta bi kaç ekleme daha yapacağım.
29
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: fahri yetiş 09 Ocak 2024, 12:43:16 »
Sn.kocamanusta.Benim yönümden,konu maalesef
çok netleşmedi.Benim,ABB ile B tipi konumu hatırlı-
yorsunuz.Aynı konuda,Mert beyin öneri çözümü ekte.
Oradan görüleceği üzere,Doepkenin önerisi 300 mA
ve Selektif tip.300 mA konusunu bir kenara bıraktığı-
mızı ! düşünürsek,Selektifin , neyi / nasıl / niçin çöze-
ceğini merak ediyorum.Hatırlarsanız,ABB uzmanının-
da birsürü ,anlaşılması zor endileleri vardı.Benim şahsi görüşüm,VSD konusunda B imiş,B+ imiş,BFq
imiş hiçbir seçim işine bulaşmamak.
30
Motor Sürücüleri / Ynt: Motor Sürücülerinde RCD Kullanımı
« Son İleti Gönderen: kocamanusta 08 Ocak 2024, 23:12:26 »
Fahri bey dökümanlar için teşekkürler.
sanırım konu iyice olgunlaştı.
ek olarak; elk. elo. müh. Mert Güven'in sunumuyla online seminer videosu:



Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 10