Bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ;
*Motor etiketinin üzerinde yazılı olan güç (KW) değerinin, şebeken çekilen güç değil, motor çıkışında elde edeceğimiz mekanik (mil) gücü olduğudur.
*Genelde motorlar mevcut mekanik güçten daha büyük seçildiğinden, motor çalıştırıldığı an da tam yük altında çalışmaz.
Örneğin Motor Mil gücü 5.5 kw ve motora bağlı olan yük 3.5 kw ise, motorun %50 verimle çalışması durumunda, motor etiketinde yer alan mevcut Cos-fi değeri düşer akım değeri düşer.
Bu durum da motorun etiket akımına göre hesaplanıp bağlanan kondansatör gücü ihityaç fazlalığından dolayı, isabetli sağlıklı bir kompanzasyon yapılamaz.
*Motor için seçilecek kondansatörün gücü, motor çalışırken, analizör veya reaktif güç kontrol rölesi ile reaktif güç ihtiyacı tespit edilmelidir.
*Kesit hesabı yapılırken gerilim düşümü hesabıyla birlikte akım kontrolü hesabı mutlaka yapılmalıdır.
*Pratik bilgi: Uzun mesafelerde kesiti belirleyen gerilim düşümü hesabı kısa mesafelerde akım kontrolü hesabıdır.